ESITTELY

Olen 42-vuotias kuusamolainen eläinalan yrittäjä. Toimin Kuusamon koira- ja kissakoulun yrittäjänä ja kouluttajana. Olen valmistunut kesäkuussa 2012 eläintenhoitajan ammattitutkintoon, osaamisalana eläintenkouluttaja. Kesäkuussa 2020 valmistuin klinikkaeläinhoitajaksi.

Olen toiminut paikallisessa koirayhdistyksessä, Koillismaan koirakerho ry:ssä neljä vuotta hallituksessa, joista kaksi vuotta toimin yhdistyksen puheenjohtajana. Olen vetänyt usean vuoden ajan koiraharrastusryhmiä mm. pentukursseja, tokoa ja pelastuskoiratoimintaa.

Itselläni on kaksi labradorinnoutajaa, joiden kanssa harrastan tavoitteellisesti pelastuskoiratoimintaa (hakua,jälkeä, raunioita), kilpailen tokossa, rally-tokossa ja vepessä sekä harrastelen agilitya. Toiselta ammatiltani olen lähihoitaja ja päätoimisesti työskentelen Kuusamon keskusapteekissa, jossa vastaan mm eläintuotteista. Olen mukana vapaaehtoisessa pelastuspalvelussa (Vapepa).

Olen suorittanut seuraavat kurssit ja koulutukset;

• toko koulutusohjaajakurssi, Suomen kennelliitto 2005
  • perusteita pelastuskoiratoimintaan, Pelastusopisto 2009
  • koetoimitsija 1-kurssi, Suomen kennelliitto 2009
  • pieneläinlääkintä, Suomen farmasianoppimiskeskus 2009
  • toko koetoimitsijakurssi, Suomen kennelliitto 2010
  • pk koetoimitsijakurssi, Palveluskoiraliitto 2010
  • koirankouluttajakurssi, Palveluskoiraliitto 2010
  • kasvattajan peruskurssi, Suomen kennelliitto 2010
  • koiran lihashuollon ja hieronnan koulutus, Kainuun ammattiopisto 2011
  • eläintenhoitajan ammattitutkinto, eläintenkouluttaja, Kainuun ammattiopisto 2012
  • DOBO-koulutusohjaajakurssi 2013-2014, Koirakoulu Kompassi/Camilla Peura
  • Rally-toko koulutusohjaajakurssi 2015
  • Rally-toko koetoimitsijakurssi 2015

Eläintenkouluttajaksi opiskellessani suoritin työssäoppimisia seuraavissa paikoissa;

• Erä-Susi, Kuusamo (yli 200 valjakkokoiraa)
  • Kainuun eläintarvike, Kajaani (eläintarvikkeet ja pieneläimet)
  • Oulun eläinkoti, Oulu (löytöeläimet sekä koira- ja kissahoitola)
  • Helsingin eläinsuojeluyhdistys HESY ry, Helsinki (kodittomat eläimet,kissat)